Carrefour Market

Sektör : Gıda ve İçecek Sanayi Bölge : İstanbul
Dünyanın sayılı perakende zincir mağazalarından olan Carrefour Market, 1963 yılında Fransa’da kuruldu. Firma ülkemizde ilk marketini 1993 yılında açtı. Carrefour, hipermarket konseptini Türkiye’de ilk uygulayan markadır.

1996 yılında Türkiye’nin en büyük şirketlerinden biri olan Sabancı Holding ile gerçekleşen ortaklık sonucu CarrefourSA adı ile ticari hayatına devam etmiştir. Bunun ardından ise ilk market Adana’da açılmıştır. Bu girişimden sonra 1999 yılında Continent, 2005 yılında Gima ve Endi marketlerini satın alarak market zincirini yaygın hale getirmiştir.

2013 yılında şirket yönetimi tamamen Sabancı Holding’e devrolmuştur. 2014 yılından bu yana “Ne Lazımsa” sloganı ile hizmet veren CarrefourSA, 2015 yılında İsmar ve 1 e1 markalarının toplam 55 marketini bünyesine katmıştır. Ardından Kiler Alışveriş Hizmetleri Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin %85 hissesini satın alan firma hızla büyümeye devam etmiştir. Firmanın şu anda 30 ülkede 12 bin 225 şubesi bulunmaktadır. Bünyesinde 321 bin kişi istihdam eden firma dünya çapında marka bilinirliği yüksek perakende satış mağazalarından birisi haline gelmiştir.

Her Geçen Yıl Bir Adım İleri

Yenilikçi birçok projeye imza atan CarrefourSA, 2017 yılında “Yerli Tohum, Taze Mahsul” ve “Su Ürünleri Platformu” ile büyük bir yatırım gerçekleştirmiştir. Aynı sene ülkemizde bir ilki gerçekleştiren şirket, Lezzet Arası restoranı müşterilerinin deneyimine sunmuştur. Projeleri ve yatırımları bunlarla sınırlı olmayan firma 2018 yılında yerli üreticilere destek vererek “Yerli Besi Projesi”ni hayata geçirmiştir. 2019 yılına gelindiğinde ise çağın gereksinimlerine ayak uydurarak e-ticaret faaliyetlerini hızlandırmış ve bu alanda büyük atılımlar gerçekleştirmiştir. CarrefourSA bugün ülkemizde 10 bin 500 çalışanı bünyesinde istihdam etmektedir. Ayrıca 52 ilde Hiper, Süper, Gurme ve Mini formatlarında 643 mağazası bulunmaktadır. 9 deposu ile de online marketini canlandıran firma, her gün 500 bin kişiye kaliteli ve güvenilir hizmet vermektedir.

Konu Sosyal Sorumluluksa CarrefourSA

Sabancı Holding, ülkemizde en çok sosyal sorumluluk projesine imza atan, duyarlı firmalar arasında yer almaktadır. Bu özelliği ile CarrefourSA da aynı şekilde doğa ve toplumsal duyarlılık projelerinde adından sıklıkla söz ettirmektedir. Firma, “Sıfır Atık Projesi”ni desteklemektedir. Sürdürülebilir çevre duyarlılığını gözeten bir bilince sahip olan CarrefourSA, atıklarını ayrıştırarak geri dönüşüme göndermektedir.

“Arı Varsa Hayat Var” projesine de destek veren şirket, arıcılık ve bal üreticilerine de destek ve eğitim hizmeti sunmaktadır. Bu proje kapsamında Adana, Ardahan ve Kars’ta 40’ı kadın olmak üzere toplam 200 arıcıya teorik ve pratik eğitimler vermiştir. Firma, kadınların çalışma hayatına katılması noktasında da her zaman hassas davranmıştır. Bunlarla da yetinmeyen firma, P&G iş ortaklığı ile dünyanın ilk geri dönüştürülmüş şampuan şişesini üretmiş ve müşterilerine takdim etmiştir. Doğa ve çevre konusunda duyarlı olduğu kadar toplumsal sorunlara da duyarsız kalmayan firma, UNICEF’in “Tarladan Okula” projesine destek olmuştur. Bunun yanında öğrencileri üretime teşvik eden bir anlayış ile Darüşşafaka için “Çocuklar Tasarlasın” adıyla bir proje yapmış ve tasarlanan çantaları marketlerinde satışa sunmuştur. Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) ile 7 senedir işbirliği halinde çalışan CarrefourSA, 500 ton ürün tedarik ederek ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını sağlamıştır. Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) içinde de iki yıldır çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kampanyaların yanı sıra sokak hayvanlarını da unutmayan şirket Hayvanların Yaşam Hakları Konfederasyonu (HAYKONFED) ile birlikte “Dost Hareketi”ni başlatmıştır. Binlerce mağazadan çıkan ve tüketilebilir malzemeler evsiz hayvanlar ile paylaşılmaktadır. Firma bu sayede hem yiyeceklerin imhasını engellemiş hem de hayvan dostlarımızın beslenmesine büyük bir katkıda bulunmuştur.