Durukan Şekerleme

Sektör : Gıda ve İçecek Sanayi Bölge : Ankara
Durukan Şekerleme, 1976 yılında kurulmuş ve 1993 yılında şekerleme sektörüne yönelmiştir. Marka bu tarihten itibaren şekerleme sektörüne yön verdi ve bu alandaki yatırımlarını hızlandırdı. Başlangıçta iç pazara lolipop üretim ve satışı ile başlayan firma ardından kapılarını dünyaya aralamış ve ihracata başlamıştır.  

Durukan Şekerleme, 2003 yılında PepsiCo-Frito Lay firması ile anlaşma imzalamıştır. Bu anlaşma sonucunda Rocco marka lolipop ürünlerinin tek tedarikçisi olmuştur. Durukan Şekerleme bunun yanı sıra Rocco Rengarenk, Rocco Bonbon ve Rocco Lolipop ürünlerinin de üretimini yapmaktadır. Durukan Şekerleme ürünlerini, Amerika, Avrupa Ülkeleri, Ortadoğu, Afrika ve Uzak Doğu ülkelerine ihraç etmektedir. Bu aşamada firma, kendi sektöründe dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Firma şu anda 50’den fazla ülkeye hem kendi markalı ürünlerini hem de fason markalı ürünlerinin ihracatını başarılı bir şekilde gerçekleştirmektedir.

Gençlerin, Annelerin ve Çocukların Markası

Durukan Şekerleme, 2014 yılında AIB, BRC, IFS, Sedex, GMP, ISO 9001, ISO 22000, KOŞER (KOSHER) ve HELAL sertifikalarının hepsinin bulunduğu yeni üretim tesisinde faaliyet göstermeye başlamıştır. Yeni fabrikasında faaliyetlerini yürütmeye başlamıştır. 2015 yılında ise tüm ürün gruplarını Durukan U ve Durukan Jox markaları altında birleştirmiştir. U markası ile genç kitleye hitap etmeyi hedefleyen marka Jox markasıyla ise anneler ve çocuklara hitap etmeyi hedeflemiştir. Bu noktada Araştırma ve Geliştirme Çalışmalarına hız kesmeden devam eden firma “çiğnenebilir draje şeker” üzerine 3 yıl emek vermiştir. Başarılı sonuçlara ulaşan firma, bu alanda dünyanın ikinci büyük üreticisi koltuğuna oturmaya hak kazanmıştır.

Bu ürün grubunun yanı sıra Durukan Şekerleme, çiğnenebilir şekerlemeler, sakızlı ve toz dolgulu lolipoplar, 2 renkli meyve sulu lolipoplar, sıvı ve sakız dolgulu sert bonbon şekerlemeler ve ekşili yassı lolipoplar üretmektedir.

Misyonu ve Vizyonu İle Her Zaman Geleceğe

Şirket vizyonunu, müşterilerini ve çalışma arkadaşlarını mutlu edecek yüksek kalitede, eğlenceli ve günümüze uygun bir ürün portfolyosuna sahip olarak belirlemiştir. Dünyada şekerleme pazarında aranan isimler arasında yer almak firmanın amaçları arasında birinci sırada yer almaktadır. Firmanın misyonunu ise her zaman kaliteli ve hijyenik ürünleri tüketici ile buluşturarak, ihracat hacmini genişletmek için tüm yenilikleri yakından takip etmektir.