PepsiCo

Sektör : Gıda ve İçecek Sanayi Bölge : Irak

PepsiCo, 1965 yılında Pepsi-Cola ve Frito-Lay CEO’larının tuzlu atıştırmalıklar ve dünyanın en iyi kolasının, tek bir şirket tarafından sunulmasına karar verme fikriyle ortaya çıkmıştır. “Örnek evlilik” adı verilen şirket birleşimine onay verildikten kısa süre sonra global ölçekte lider yiyecek ve içecek şirketlerinden biri haline gelmiştir. Tüketicinin değişen zevk ve yaşam tarzları, PepsiCo üzerinde de etkili olarak ürün geliştirmelere yardımcı olmuştur.

Dünyanın Lider Yiyecek ve İçecek Şirketlerinden Biri

PepsiCo, sektördeki yükselişini devam ettirebilmek için tüketicinin değişen zevk ve yaşam tarzlarını yorumlamaktadır. Dünya genelindeki trendler de tüketicinin üzerinde etkiye sahiptir. Değişen çağa ve isteklere ayak uydurmayı başaran PepsiCo, tüketicilerin yoğun ilgi gösterdiği Pepsi, Frito-Lay, Tropicana, Gatorade, Quaker ve daha pek çok markanın dahil olduğu markalar topluluğuna dönüştürülmüştür.
PepsiCo, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülkede ürün satışını gerçekleştirmektedir. Ürün satış hacmi her geçen gün artış göstermektedir. Bu sebeple, PepsiCo markalar topluluğunda yer alan pek çok marka milyar dolar değerine ulaşmıştır.

Her Kıtada Benimsenen Lezzet Anlayışı

PepsiCo, tüketicilerin sevdiği mükemmel lezzetleri, yiyecek ve içecek ürünlerine dönüştürürken ticari adımlarını da doğru şekilde gerçekleştirmektedir. Müşteri memnuniyetini taahhüt ederek tüketicilerin takdirini toplamaktadır.
PepsiCo, dünya genelindeki her kıtada başarılı satış politikasını uygulamak için 6 ana bölüm oluşturmuştur. Kuzey Amerika İçecek; Frito-Lay Kuzey Amerika; Quaker Yiyecek Kuzey Amerika; Latin Amerika; Avrupa ve Sahra Altı Afrika; Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika olarak sıralanmaktadır. Bu bölümlerin her birinin, kendine özgü ürün geçmişi bulunurken bölge odaklı ticaret anlayışları da önemli bir faktördür.

Sürdürülebilir Toplumsal Fayda İlkeleri

PepsiCo, dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerine ürün satışı gerçekleştirmektedir. İnsanların ihtiyaç duyduğu sürdürülebilir beslenmeye ve güvenli su erişimine yardımcı olma amacını gütmektedir.
PepsiCo, sosyal sorumluluk projelerinin pek çok alanında yer almaktadır. PepsiCo Vakfı aracılığıyla doğaya, çevreye ve insanlara büyük ölçüde kaynak ayırarak tüm dünyada gelişime yardımcı olmaktadır. “İyilik İçin Yiyecek” sloganını benimseyen vakıf, düşük gelirli ailelere gıda ulaştırırken bölgede ihtiyaç duyulan su erişimi ve çevresel atık gibi problemler için yatırımlar gerçekleştirmektedir.